KILROY ville aktivere deres målgruppe med en følelsesmæssig indgangsvinkel til at opleve verden. Den indre rejse skulle visualiseres så den kunne mærkes, hvilket skulle skabe “sense of urgency” hos målgruppen. 3 film og en engagement kampagneside blev til.

Kilroy movie 2015

Hvordan skaber man oplevelsen eller “genoplevelsen” af de store begiveheder, der kan ske på en ungdomsrejse? De ting man altid vil huske, ting som har givet nye perspektiver og har ændret eller vil ændre dit syn for evigt. Det var opgaven.

More

Lenovo asked us to create online engagement around their new Goodweird Platform. The solution needed to capture all the weird yet awesome features their Yoga Products have as well as establishing what Goodweird stands for. We created an online gamification campaign with a whopping 200 mini-games with references to all the Goodweird stuff the internet and Lenovo have to offer.

The Goodweird Game

Challenge

Create engagement around the new Lenovo platform. Highlight product features and advantages in a inspiring way

Solution

The Lenovo #GoodWeird game is an online computer game that goes on an on. 10 levels in 20 mini games randomised for every entry constantly keeping the players attention. Funny, addictive and hard.

More

Hvordan skaber man en folkelig kampagne om noget så kedeligt som uretfærdige bank- og realkredit vilkår? Nøglen til at løse dette skulle findes på den allersidste side i aftalen. Nemlig i det med småt.

Tænk Det med Småt

Nemt ordspil

Hele kampagnen er bundet op på et ordspil, som understreger noget som alle låntagere kan forholde sig til – det der står skrevet med småt i låneaftalerne. Med overskriften “Tænk hvis det med småt stod med stort” skabte vi et hav af muligheder i forhold til tekstforfatning, film og design.

More

I Danmark er vi afhængige af frivillige. De frivillige findes i varianter og de er spredt ud over det ganske land – det gælder for fodboldtræneren, lektiehjælperen, dyrevennen og mange flere. Fælles for dem alle er at de spiller en afgørende rolle i danskernes liv. For at hylde de danske frivillige igangsatte Samvirke i foråret 2015 en kampagne, som kulminerede under Folkemødet på Bornholm med kåringen af Danmarks mest fantastiske frivillige.

Samvirke Fantastisk Frivillige

I Danmark er vi afhængige af frivillige. De frivillige findes i varianter og de er spredt ud over det ganske land – det gælder for fodboldtræneren, lektiehjælperen, dyrevennen og mange flere. Fælles for dem alle er at de spiller en afgørende rolle i danskernes liv. For at hylde de danske frivillige igangsatte Samvirke i foråret 2015 en kampagne, som kulminerede under Folkemødet på Bornholm med kåringen af Danmarks mest fantastiske frivillige.

More

I det sydlige Sjælland ligger en kommune, som ikke er bange for fremtiden. I Næstved er fremtiden lysegrøn og fuld af genbrugsguld. Næstved Kommune skal være Danmarks førende genbrugskommune. Til det er projektet Ressource City sat i søen.

Ressource City

Pilen peger på genbrug

Genbrug spiller en markant rolle i Ressource City, derfor trækker projektets identitet spor til kendte elementer fra netop denne verden. Stencils, pile og materialer af genbrug giver en indbydende identitet skabt til virksomheder og borgere med hang til genbrug.

More

Hvordan kommunikerer man, at en tablet kan hænge på væggen på en sjov og engagerende måde?
Kadaver udviklede et simpelt spil til Lenovo med stor succes.

Lenovo - Hang the Yoga - Kadaver

Gameplay:

Hæng så mange Yogaer op du kan, og vind en Lenovo Yoga Tablet 2!

Spiloplevelsen i spillet Hang the Yoga er enkel og nem at forstå. Der falder et hav af tablets ned fra himlen, som skal hænges op med søm, og det mest opsigtsvækkende der sker, er geder der en gang imellem dukker op og forstyrrer dit udsyn. Simpelt og vanedannende.

More

Hvad skal der være på hylderne for, at vi laver bedre mad? Coop har startet debatten om, hvad der er vigtigt for, at vi kan købe højere kvalitet og handle mere ansvarligt. 300 kyndige eksperter blev inviteret til eventen “Mad er Meningen”, hvor vi sammen kunne starte rejsen mod bedre mad i Danmark.

COOP - Mad er Meningen - Kadaver

Grafik med mening:
Coop ville skabe en lille revolution med et glimt øjet. Den knyttede hånd er et entydigt symbol på revolutionens energi og vilje. Det skal komme fra folket til folket for maden er vores. Vi stiller skarpt på de råvarer, der giver smagen og fornemmelsen af den gode mad. Det er råt og lækkert. 

More

Elektron er ikke bare et elselskab. De vil forandre branchen og komme tættere på kunden, så bevidstheden om, hvem der leverer elektriciteten bliver større. Det skal være enkelt at købe strøm og rart være kunde.

Elektron - tættere på dig - Kadaver
En tryg platform: 
Tryghed handler om tillid og transparens. Platformen tager udgangspunkt i at det skal være enkelt at tilmelde sig og forstå sit elselskab. Det handler om at være troværdig i et marked der har ry for det modsatte, og stikke ud netop ved at holde sig på denne sti.
More

Kirken på Vesterbro er, som alle andre kirkelige samfund, en stor del af lokalområdet. Der ligger 7 kirker i Vesterbro sogn. Alle med sit eget særpræg og sin egen menighed. De skulle samles under et udtryk, men stadig med hver deres kendetegn. En anderledes opgave, der endte med et unikt produkt.

Vesterbro Sogn - Identitet der samler - Kadaver
Kirkens identitet:
En af de mest værdibårede institutioner i Danmark er Folkekirken. Dette skal selvfølgelig afspejles i den grafiske identitet. Værdierne skulle omsættes til et moderne og kristent formsprog: Hjertet med kirken i centrum. Hver kirke fik sin egen farvekombination, som blev den overordnede differentiering mellem kirkerne.
More

Stemningen i bussen har altid været en varm kartoffel. De fleste forbinder busturen med at stå som sild i en tønde i myldretiden eller ventetiden ved stoppestedet. Det ved Arriva Danmark godt, så derfor skabte vi Bedre Bustur kampagnerne i 2009 – 2010.
En bedre bustur starter både ved chaufføren og passageren.

Arriva Danmark - Bedre Bustur - Kadaver

Strategisk involvering
For at skabe en bedre oplevelse er det vigtigt at vide, hvad der er katalysator for den. Spørg og du får svar. Kampagneplatformen byggede på omfattende brugerinvolvering, vi spurgte, de svarede og vi implementerede.

More