Facebook udfordrer LinkedIn og lancerer job funktion

af Martin Villadsen

Facebook lancerer job funktion, som tillader business profiler, at oprette stillingsopslag på samme måde, som man skriver en normal statusopdatering.

Du tænker nok – jamen hvad er så forskellen, på en normal statusopdatering og deres nye job funktion?

Udover at brugere har mulighed for at dele, linke, eller like opslaget, er der en funktion, som hedder ”ansøg nu”. Det gør det muligt, at søge job direkte på Facebook, igennem Facebook Messenger, nemt og hurtigt. Job funktionen er lige nu tilgængelig i USA og Canada, men det forventes, at lanceringen i Danmark, er lige om hjørnet.

Facebook lancerer job funktion

Facebook løber ind på LinkedIns banehalvdel

Derfor bevæger Facebook sig ind på LinkedIns marked og truer deres eksistens, med deres nye funktion. Facebook har også mulighed for at lave profit på opslagene, fordi opslagende kan laves til adds, hvis der betales for det. Nogle personer kan dog have interesse i ikke, at søge job via Facebook, fordi de er bange for, at virksomheden skal lave et baggrundstjek på dem, da dette er oplagt.

Hvad er fordelen i forhold til LinkedIn?

En af fordelene ved, at lave et jobopslag på Facebook er, at man kan komme i kontakt med et andet publikum, end dem der normalt har LinkedIn profiler. Dette skyldes, at lavt uddannet, samt personer med ringe joberfaring, ikke ønsker at vise dette og derfor forsøger at undgå en profil på LinkedIn. Ydermere har Facebook 1,87 mia. daglige brugere mod LinkedIns 467 mil. Så markedet er naturligvis markant større.

Vil du læse om andre facebook nyheder, så kan du klikke ind på vores blog, ellers kan du f.eks. læse om “ugens tool” Ad mockup generator, ved at klikke her.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *