Instagram indfører business profiler

af Søren Bo Steendahl

Det vil snart være muligt at opgradere din Instagram-profil til en virksomhedskonto. Dette vil medføre, at du får adgang til analytics og nye annonceringsmuligheder på det støt voksende medie. Instagram har i samarbejde med hundredevis af virksomheder udviklet de nye funktioner, for at opfylde de behov virksomhederne måtte have. Funktioner, som en bedre måde at få deres profiler og opdateringer til at stå ud blandt mængden, værktøjer der kunne hjælpe virksomhederne til bedre at forstå deres nuværende og fremtidige kunder samt generere helt nye kunder.

For de 200.000 aktive annoncører på det sociale medie, der sidste år kunne fejre at have ramt milepælen for 400 millioner brugere er virksomhedskontoen en tiltrængt tilføjelse. Dette er understreget af at halvdelen af alle brugere følger en virksomhed på Instagram, og 60% lærer om produkter og tjenester via mediet.

Insta_insight01

Businessprofiler vil få en række nye features, såsom muligheden for brugere at kontakte dig via telefonopkald, mail eller beskeder. Hvis du har en fysisk lokalitet vil brugere også kunne finde dig via et kort. Det skal dog nævnes, at kun brugere der i forvejen har en Facebook-businessprofil vil være i stand til at opgradere sin Instagram profil, det vil nødvendigvis ikke forblive sådan melder Instagram, der i starten vil fokusere på at teste de nye ‘Insights’ funktioner på verificerede profiler med mange følgere. En del af de nye funktioner vil du kunne genkende fra Facebooks annonceringsværktøj såsom ‘top posts, reach, impressions, og engagement rate’. Du vil selvfølgelig også få data på dine følgere såsom køn, alder og lokation.

Insta_insight03Insta_insight02

 

Instagram har fokuseret meget på, at det hele skal være “mobile first”, du vil derfor have komplet kontrol alene fra din telefon. De har også indført ‘mobile ad creation’ – muligheden for at promote dine “top performing” opslag og omdanne dem til annoncer. Samtidig vil man også kunne modtage annonceringsforslag baseret på dit audience og budget. Det hele vil kunne gøres med nogle taps fra din telefon, det skal dog nævnes, at nogle funktioner vil blive ofret sammenlignet med Facebooks værktøjer Ads Manager og Power Editor. (som du også kan anvende til annoncering på Instagram). Du får muligheden for at anvende al din data og målgrupper fra din Facebook side til annoncering på Instagram. Så det vil være en smule mere skrabet, dog noget simplere og hurtigere at bruge. Instagram ruller de nye features ud i USA, Australien og New Zealand de kommende måneder mens vi andre må vente til udgangen af året. Det er selvfølgelig ærgerligt vi andre skal vente lidt længere, men forhåbentlig vil det betyde, at det hele vil fungere problemfrit, da det vil være gennemtestet. 

Insta_insight04

 

Vil du også nå ud til din målgruppe på Instagram? For uddybende spørgsmål og hjælp til social media strategi og digitale løsninger, kontakt Søren Bo Steendahl, digital direktør i Kadaver på 26225786 eller smid en mail.

Vil du læse om 5 andre Instagram features, kan du klikke her.

Vil du høre mere om Kadavers verden, og få inspiration og invitationer til events som kunne være relevant for dig, så meld dig til nyhedsbrevet.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *