Youtube introducerer nyt annonceformat

af Thomas Landal

Video er for alvor flyttet over på mobilen. Ifølge Youtube viser de seneste undersøgelser, at halvdelen af brugerne mellem 18-49 år anvender smartphones, når de ser video på nettet.

For at efterkomme brugernes nye vaner introducerer Youtube nu annonceformatet Bumper ads.

Bumper ads formatet er et nyt seks sekunders videoformat, som bliver solgt gennem Adwords auktion. Det nye seks sekunders format er målrettet de kortere videoer. Det betyder at man som annoncør kun har meget kort tid til at præsentere sit budskab.

Zach Lupei, Product Manager skriver i sit blogindlæg:

We like to think of Bumper ads as little haikus of video ads – and we’re excited to see what the creative community will do with them.”

Det nye Bumper ads format bliver rullet ud i løbet af maj 2016.

Her kan du se et eksempel på Bumper ads formatet:

Hvis du vil læse om deres nye lancering af 360 graders video, kan du klikke her.

Skriv en kommentar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *